Nauka programowania

Zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczne z elementami kodowania i programowania to nauka przez zabawę. W czasie cotygodniowych spotkań uczniowie klas pierwszych rozwiązywali zagadki i łamigłówki, odkodowywali ukryte obrazki na macie do kodowania na dywanie, układali budowle z kolorowych kubeczków, grali w gry edukacyjne. Czymś wyjątkowym były małe roboty – Ozoboty, z którymi mogli pracować. Uczniowie projektowali ciekawe trasy dla robotów, kodując zadania, które miały po drodze wykonać. Ponadto na zajęciach uczyli się jak zgodnie i efektywnie współpracować, szukać kompromisu i dążyć do osiągnięcia wspólnych celów.

W klasach 4-6 uczymy elementów Scratch. Jest to edukacyjny język obiektowy, stworzony jako środek do nauczania dzieci i młodzieży (od 8 lat wzwyż) podstaw programowania. Scratch pozwala na proste tworzenie aplikacji mogących wykorzystywać dźwięki, rysować, porównywać kolory i wiele więcej. Aplikacje w Scratchu buduje się (dosłownie) w edytorze bloków funkcjonalnych. Nie wymaga to wcześniejszej znajomości żadnego języka programowania. Wszystkie komendy wypisane są na bloczkach, w języku polskim. Mają one, w zależności od swojego przeznaczenia, różne kolory. Dzięki temu struktura tworzonej aplikacji znacznie zyskuje na przejrzystości.